Sunday, October 10, 2010

Viljandi Linnajooks - tehtud!

Sellise nädal otsa selline jooks teha on minu vormi juures täitsa móistlik kokkuvótmine. Teisipäevast algasid meil avakontserdi proovid, mis toimusid kaks korda päevas, mis tähendab seda, et kuna ma kuhugi mahutasin ka veel ópilased ja trennid, siis teisipäevast reedeni sain ma kodus AINULT magada. Samas jóudsin ma mingi ime läbi teha sellel nädalal siiski 4 trenni, millest küll kaks tegin saalis. Peamiselt seetóttu, et lisaks muule hakkas kolmapäevast ka tervis käest minema. Midagi otseselt viga nagu polnud, aga nina ja kurk olid kahtlased ja ma olin tegelikult üsna kindel, et see nädal lóppeb järjekordse póskkoopapóletikuga. Siiamaani tundib, et seekord pääsesin.
Eile läksin kontserdilt muidugi otse koju, kuigi tegelikult oli isegi väike väljaminemistunne, aga andsin endale aru, et ma ei saa seda lubada. Täna sóitsime kell 10 Tartust välja, ónneks sai hommikul täitsa rahulikult magada. Jooksjaid oli meie seltskonnas 3, mina, Eleri ning Kristina, lisaks oli meil kaasas isiklik kahest inimesest koosnev ergutus- ja fototiim. Enesetunne oli mul hommikul täitsa ok, igaljuhul nuuskasin ma vähem kui eile-üleeile. Väike kóhuvalu oht oli, aga vótsin kell 9 profülaktilise valuvaigisti – toimis.

Viljandisse jóudsime 11, vótsime numbrid kohe välja. Mul oli väike poleemika, kas panna óhem vói paksem vest, lópuks otsustasin óhema kasuks ja see oli óige otsus. Sooja oli 9 kraadi, aga kiiremad mehed jooksid ikkagi maikas ning lühikestes pükstes.

Stardis olime veel kolmekesi koos, rajal enam mitte. Kristina alustas kiiremini, mina ja Eleri rahulikumalt, aga esimese kilomeetri lópus jätsin Eleri maha ja püüdsin oma kiiremasse graafikusse mahutuda. Pärast selgus, et Eleri sai palju uusi sópru – Oskar ja Lembit ja kes seal kóik olid. Tore, nii peabki!:)

Huntaugu mägi oli esimene tóus, ma juba teadsin, et mul pole mótet seda joosta, eelmisel aastal tegin selle vea – tulemuseks oli mul kops nii koos, et edasi pidin umbes 1,5km kóndima. Seekord vótsin selle mäe kiirkónnis, oli abi küll. Pulsi viskas ikkagi üles, aga mitte nii hulluks (max. tuli lópuks 187, aga see vóis ka mónel teisel tóusul olla). Pealegi sain ma jälle kónniga nii mónestki jooksjast ette. Seekord taastusin sellest tóusust ka veidi kiiremini, aga ikkagi kóige raskem oli 3km juures (umbes km peale mäge).

5km vahefinishis olin ka oma aeglasemast graafikust 6min taga, see tähendas, et lópuajaks prognoosisin siis umbes 1:28 ja seda suhteliselt optimistlikul juhul, sest teadsin, et ega rada lihtsamaks ei lähe. See oleks ikkagi tähendanud 4 minutiga parandamist eelmise aastaga vórreldes, aga mul oli väike kartus, et annan lópus veel tagasi.

5-8km vahel oli üsna hea, raskeks hakkas minema peale joogipunkti (8km) sest sealt alates kulges rada peaaegu stabiilselt ülesmäge, mille sees oli ka veel üks suurem tóus. Pistis mul peaaegu terve tee, aga seda ma püüdsin mitte tähele panna. Üldiselt oli kerged pisted, hullem oli, et 8-9km vahel hakkas parem pólv kangeks jääma ja ma olin sunnitud nii mónegi järsema tóusunuki ja selle suure tóusu kónniga vótma. Ega ma kónni pärast pódenud, aga pólv oli valus ja üsna kange küll. Eks maratonist on minusuguse algaja jooksja jaoks ka vist veel veidi vähe möödas.

Viljandi jooksul pole vähemalt sellisel jooksjal kui mina seda muret, et millalgi peab lópuspurdile mótlema hakkama, see lóputóus tapab ja vótab viimasegi ka ilma igasuguse spurdita. Samas oli mul seekord siiski oluliselt kergem, kui eelmisel aastal.

Kristina oli juba finishis, mina lópetasin oma kella järgi ajaga 1:23 (ilmselt ametlikult siiski pigem 1:24), mis on ikkagi 8-9min paranudstJ Ma ei kujuta ette, kust ma selle 4-5minutit vahefinishiga vórreldes tagasi vótsin! Eleri sai veel natuke kauem jooksu nautida.

Me kóik olime päevaga väga rahul. Vahelduseks on nii karm rada isegi tore. Viljandi Linnajooks on kindlasti kóige raskema rajaga jooks, kus mina käinud olen, aga seda rada nimetavad raskeks ka kogenud jooksjad. Eriti rahul olen ma sellega, et ikkagi suutsin parandada ja enesetunne polnud ka pooltki nii sant, kui eelmise korral. Järgmisel aastal jälle ja siis juba 1:15ga!

2 comments:

  1. Aitäh Laura! Ametlik aeg jäi 1:23:50, täpselt sama, mis mul kellalgi oli :)

    ReplyDelete