Monday, August 18, 2014

Lasva jooks, 16.08.14

Möödunud nädala Vastseliina jooksu järel tundus, et võiks neid Võru sarja jookse veelgi proovida. Lasva jõe ja järve jooks sobis kalendrisse päris hästi. Müüsin idee ka Kadrile maha ja nii oli "oma inimesi" stardis rohkemgi.


Plaanis oli sel jooksul pingutada, kuigi jooksupäeva hommikul näis, et plaan päriselt realiseeruda ei pruugi. Neljapäevasest rattaga Elvas päevakul käigust ja ligi kahetunnisest "metsas" müttamisest, pluss ülejäänud küllalt tihedast nädalast polnud päris taastunud tunnet. Olemine oli füüsiliselt ja vaimselt tuim.


Distants oli üsna huvitav – esialgu oli juttu 7 kilomeetrist, siis 11 ja veidi enne starti selgus, et 12,1. Seitset oleks plaanis olnud väga intensiivse pingutusega joosta, aga 12 oli selle jaoks antud seisust pikavõitu. Otsustasin, et päris sörgi peale ka ei lähe. Kella ma taas ei kasutanud, jooksin enesetunde järgi.


Stardis oli parasjagu trügimist. Vähemalt pool kilomeetrit läks, et ennast puntrast lahti harutada ja teine pool, et oma rütm kätte saada. Sõpradega koos joosta ma ei saanud, Taavi lippas kuskil ees ja Kadri ja Lauri tagapool. Samas tundsin, et mingit väikest gruppi võiks mul vaja minna, mis aitaks tempot hoida. Need, mis kätte sain olid proovides aeglasevõitu ja nii ma seal gruppide vahel ja neist möödudes valdavalt üksi jooksingi. Aga vist aitas nende püüdminegi tempot hoida.


Jooksu algus kulges pikalt kergliiklusteel. Ma polnud seekord isegi maastikusussi pannud, sest eelinfo järgi oli maastiku osa vähe. Jooksin Sketchersitega. Riietus sai veidi valesti valitud – eeldasin, et ilm tuleb jahe ja märg, seega panin vahelduseks musta värvi Vanemuise särgi. Ilm tuli soe ja päikeseline.


Vaimselt oli raskevõitu. Iseenesest ju jaksasin joosta küll, aga peas kummitas mõte, et äkki ikka ei jaksa. Ühesõnaga mõistus töötas enda vastu. Pärast mõtlesin, et need ülipikad ja/või raske profiiliga jooksud on mu ära rikkunud – kiirusvastupidavust ei ole. Isegi kui füüsiliselt midagi on, siis pole julgust.


Natuke enne poolt maad anti juua ja siis TP järgse tõusu lõpus pakkus üks majapidamine omaalgatuslikult ka. Väga tore! Juua ma väga ei tahtnudki, aga pähe kallata oli mõnus. Võistluseelne toitumine tuleb kriitilise pilguga üle vaadata, taas oli kõht liiga täis. Vahepeal hakkas korraks pistma, aga sellest ma ei tee suurt numbrit, suudan üle olla. Tean umbes seda piiri kuhu maani valu läheb ja kannatan ära. Tempo käis poole peal maha küll, aga mitte pistmise pärast. Lihtsalt raske oli ennast pingutama sundida. Mõtlesin, et kas tõesti ongi nii, et mul õnnestuvad paremini need jooksud, kus pole eesmärki?


Huvitaval kombel läks kõiges hoolimata jällegi nii, et pigem jooksin mina teistest mööda, kui joosti minust. Veidi peale poolt maad tulid mulle järgi üks naine ja noor tüdruk. Näis, et nad lähevad mööda, aga haakisin ennast nende temposse ja see sobis. Tüdruk tõstis 3 km enne lõppu tempot, veidi hiljem jäi naisterahvas maha. Naine hõikas veel tüdrukule, et "mine nüüd, saad aja alla tunni". See oli mulle üllatus, aga arvasin, et ju selleks peab oluliselt kiirendama. Ei tea, kas mu tempo tõusis, aga tüdrukule sain ma peagi uuesti sappa ja siis juba mööda ka. Natuke oli piinlik ennast lapsel nõndaviisi vedada lasta, aga möödudes vähemasti ergutasin teda.


Viimasel kilomeetril püüdsin veel tempot tõsta, ega palju ei õnnestunud. Kuid kui arvestada, et 500m enne lõppu kulges jooksurada mööda kõrrepõldu, siis on saavutus seegi, et kiirus päris maha ei käinud. See kõrre osa oli raske  – muhlklik ja jalad libisesid iga sammuga veidi tagasi. Õnneks päris viimane ots oli muru peal, aga suuremaks lõpuspurdiks mul jaksu ja tahtmist polnud.


Korda läks see, et ma ikkagi pingutasin – pildituks mitte, aga pingutus oli suurem, kui eelmisel nädalal. Päris punases ei jooksnud. Tulemusega võib ka rahul olla, olin viimane alla tunni jooksja. Positiivse poole pealt veel see, et finishis oli taastumine kiire. Negatiivsem on, et vist ei oska sellist distantsi joosta ja ühtlast tempot hoida ning et vahepeal ei taha pea jalgadega koostööd teha.


Aeg: 59:56
Koht: 73. (153 lõpetanut)
N30: 4. (25 lõpetanut)



Kolmanda kohaga vahe 3 minutit, seega kripeldama ei jää :) 

No comments:

Post a Comment